Så här laddar du ner blanketterna

Det är viktigt att du följer följande instruktioner om hur blanketterna ska sparas. Det finns två olika sätt. De webbläsare som garanterat fungerar är Explorer och Google Chrome.

De blanketter som du bara vill fylla i och sen skriva ut hanteras på följande sätt:

  • Öppna blanketten på hemsidan (inte Safari) och ladda ner den 
    Du kan öppna filen från nedladdningslistan eller det ställe den sparats på.
  • Skriv ut och stäng

De blanketter som du vill spara uppgifter i för att återkomma och fylla på mer uppgifter i senare måste hanteras på ett annat sätt för att alla funktioner ska fungera. Se instruktion nedan.

Om du vill spara uppgifter i blanketterna måste du göra följande för att alla funktioner i blanketterna ska fungera:

  • Öppna filen på hemsidan
  • Spara ner den med eget namn på din dator (stäng sen ner filen från hemsidan)
  • Öppna filen från den sparade platsen
  • Fyll därefter i de uppgifter du vill lägga in
  • Spara och stäng

OBS! För årsräkning med kopplad specifikation gäller att man INTE kan fylla i inkomster och utgifter direkt på årsräkningsblanketten. De måste fyllas i i specifikationslistan. Vill du fylla i direkt på blanketten ska du istället använda Årsräkningen utan kopplad specifikation.

Om du ändå har problem kan det vara bra att dubbelkolla att du har senaste versionen av Adobe Reader på din dator.

Blanketterna fungerar både på Mac och PC.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 16 januari 2020