Få ditt arvode till rätt konto
Se till att registrera ditt konto - Nordea är vår utbetalande bank.
Anmäl konto för utbetalning av arvode
För att kommunen ska kunna betala ut ditt arvode behöver du anmäla vilket konto du vill att arvodet sätts in på – detta görs via Nordea.
Observera: Det gäller även om du redan är kund hos Nordea. Kontoanmälan måste göras för att utbetalningen ska kunna genomföras korrekt.
Du behöver bara anmäla kontot en gång, så länge du inte byter bank eller kontonummer.
Du kan registrera ditt lönekonto på något av följande sätt:
1. Online med Bank-ID:
Gå in och anmäl lönekonto på Nordea.se och följ instruktionerna.
Haninge kommuns arbetsgivarnummer är 648308:
2. Med blankett:
Skriv ut och fyll i blanketten nedan.
När behöver uppgifterna lämnas in?
- Om du använder blanketten:
Den måste lämnas in senast 15 dagar före löneutbetalning. - Om du använder den elektroniska portalen:
Då räcker det att du anmäler dig senast 5 dagar före löneutbetalning.
Lönespecifikation
Om du inte har ett lönekonto hos Swedbank eller Nordea, kommer din lönespecifikation att skickas till dig via Kivra.
Varken vi eller banken skickar ut pappersspecifikationer.
Anslut dig till Kivra
Mer information om hur du ansluter dig finns på: Kivras hemsida
Vad händer om jag inte anmäler mitt bankkonto i tid?
Om du inte har anmält ett bankkonto till banken i tid, kommer utbetalningen att ske via en utbetalningsavi som skickas till din folkbokföringsadress.
Observera: Det kan tillkomma en avgift om du löser in avin hos ett ombud.
Senast uppdaterad: 19 september 2025